AB, Çin'in elektrikli otomobillerine yeni vergiler getiriyor! Almanya'da “ticaret savaşı” korkusu hakim
Büyük Para Haber Merkezi
Oluşturulma tarihi: 04 Ekim 2024 09:43
AB ülkelerinin Çin yapımı elektrikli otomobillere ağır gümrük vergileri getirmesi bekleniyor. Ancak bazı AB üyeleri, özellikle Almanya gibi Çin'de üretim yapan ülkeler, Pekin'le ticaret savaşı başlatma korkusuyla bu hamleye karşı çıkıyor. Çin sert misilleme tehdidinde bulundu.
Avrupa Komisyonu, bir soruşturmanın Pekin'in otomobil üreticilerine yaptığı devlet yardımının adil olmadığı sonucuna varmasının ardından Haziran ayında ek vergileri geçici olarak onayladı.
Çin, mevcut yüzde 10'luk tarifelere ek olarak yüzde 35,3'e varan yeni tarifelerin bir ticaret savaşını tetikleyeceği konusunda uyardı.
Brüksel yönetimi, bu hamleyle Avrupalı otomobil üreticilerini korumayı amaçladığını söylüyor. Otomotiv endüstrisi Avrupa Birliği genelinde yaklaşık 14 milyon kişiyi istihdam ediyor ancak Çin'deki gibi büyük devlet sübvansiyonlarından yararlanamıyor.
Son aylarda Kanada ve ABD, Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillere %100 oranında çok daha yüksek tarifeler uyguladı.
AB tarifeleri, Cuma sabahı beklenen oylamada bloğun 27 üye ülkesinin temsilcileri tarafından onaylanması halinde 31 Ekim'den itibaren beş yıl süreyle geçerli olacak.
class = “medyanet-inline-adv”>
BİRLİK İKİYE BÖLÜNMÜŞ! ALMANYA ÇİN'DEKİ ÜRÜNLERE KARŞI ÇIKTI
AB diplomatları AFP'ye İspanya, Slovakya ve Macaristan'ın yanı sıra Almanya'nın da oylamaya karşı çıktığını ancak tarifelerin onaylanmasının beklendiğini söyledi.
AB kurallarına göre, blok nüfusunun yüzde 65'ini temsil eden en az 15 ülkenin Komisyon'un ek tarifeleri durdurması için aleyhte oy kullanması gerekiyor.
Baltık ülkelerinin yanı sıra Fransa, İtalya ve Polonya'nın da vergileri üstlenmesi bekleniyor.
Engelleyici çoğunluğun bulunmaması halinde komisyona Tesla gibi yabancı grupların Çin'de ürettiği %7,8 vergiye tabi araçlar da dahil edilebilecek.
Gümrük vergileri Fransa ve Almanya'yı karşı karşıya getirirken, Paris yönetimi bu vergilerin AB otomobil üreticilerinin Çinli meslektaşlarına karşı rekabetçi oyun alanını eşitlemek için gerekli olduğunu savunuyor.
Ancak güçlü otomobil endüstrisiyle tanınan ve BMW, Volkswagen, Mercedes gibi büyük üreticilerinin Çin'e yoğun yatırım yaptığı Almanya, AB'nin gümrük vergileri nedeniyle kendisine zarar verme riskiyle karşı karşıya olduğunu belirterek, Pekin ile müzakerelerin devam etmesi çağrısında bulundu.
class = “medyanet-inline-adv”>
Geçtiğimiz ay, Madrid'in ilk desteğine rağmen İspanya Başbakanı Pedro Sanchez geri adım attı ve Brüksel'den kararını yeniden gözden geçirmesini istedi.
Macaristan da açıkça muhalefetini dile getirirken, Dışişleri Bakanı Peter Szijjarto bu hafta Budapeşte'nin tehlikeli bir öneriye karşı oy kullanacağını söyledi.
Pekin, tarifelere sert misilleme yapmakla tehdit etti ve Çin'e ithal edilen Avrupa gıda ürünlerine yönelik bir soruşturma başlattı.
Çin ile AB arasındaki ticari gerilimler elektrikli otomobillerle sınırlı değil. Brüksel'in başlattığı soruşturmalar arasında Çin'in güneş panelleri ve rüzgar türbinlerine verdiği sübvansiyonlar da yer alıyor.
class = “medyanet-inline-adv”>
Temmuz ayı itibarıyla, AB'nin paydaşlarla yaptığı müzakerelerin ardından elektrikli araçlara yönelik maksimum ek tarife oranı %38'den %35,3'e düşürüldü.